fbpx

Faktoring sprzedażowy

Faktoring sprzedażowy
26 sierpnia 2021

Faktoring sprzedażowy umożliwia nam otrzymanie pieniądze od razu po wystawieniu faktury, nawet jeżeli nasz Klient posiada 90 dniowy termin płatności. W dzisiejszym artykule wyjaśnimy dokładnie co to jest faktoring sprzedażowy i jak działa!

Jak działa faktoring sprzedażowy

Faktoring sprzedażowy jest to najczęściej stosowany faktoring i polega na finansowaniu faktury, którą my wystawiamy za naszą usługę. Pozwala nam zachować nam to płynność finansową i reinwestować otrzymane pieniądze. 

Poniżej na grafice przedstawiamy dokładnie jak powyższy faktoring funkcjonuje. 

1. Kupujemy materiał bezpośrednio z tataraku, za który musimy zapłacić za 7 dni – możliwość zastosowania faktoringu zakupowego

2. Sprzedajemy meble do sklepu, który zapłaci nam za 60 dni.

3. Przekazujemy firmie faktoringowej fakturę

4. Firma fakturowa finansuje naszą fakturę i wypłaca nam pieniądze

5. Nasz kontrahent opłaca fakturę bezpośrednio do firmy faktoringowej, które pobiera swoje wynagrodzenie

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI​

Działamy na terenie całej Polski

TELEFON

 789 562 848

FORMULARZ KONTAKTU​

Rodzaje faktoringu sprzedażowego

Faktoring sprzedażowy możemy dodatkowo podzielić ze wglądu na:

  • Wypłacalność naszego kontrahenta.
    Mamy tu do czynienia z faktoringiem pełnym, gdzie nie musimy zwracać pieniędzy firmie faktoringowej za fakturę w razie niewypłacalności kontrahenta i z faktoringiem niepełnym, w którym musimy zwrócić całą kwotę.
  • Sposobie informowania kontrahenta o faktoringu.
    Firma faktoringowa decyduje o sposobie poinformowania kontrahenta, czyli o wyborze faktoringu jawnego, lub faktoringu niejawnego

Zalety faktoringu sprzedażowego

Zaletami faktoringu sprzedażowego jest przede wszystkim otrzymanie pieniędzy od razu za wykonaną usługę.

Kolejnym głównym powodem dlaczego klienci decydują się na faktoring jest możliwość podjęcia współpracy z większymi firmami, które często mają długi okres płatności – nawet do 120 dni. W normalnych okolicznościach mniejsze firmy nie mogą sobie pozwolić na taką współpracę. 

Dodatkowo dzięki faktoringowi możemy zaproponować naszym Klientom dłuższy okres płatności, co pozwoli zwiększyć konkurencyjność naszej oferty. 

Nie musimy korzystać z kredytów i faktoring nie wpływa na zdolność kredytową. Ważne, gdy w przyszłości planujemy wziąć nowy kredyt. 

W przypadku problemów z płatnością przez naszego Klienta mamy do pomocy firmę faktoringową, która będzie odpowiedzialna za windykację tego długo w początkowej fazie. 

Jeżeli zaczynamy nową współpracę to firma faktoringowa zweryfikuje nam nowego kontrahenta i jego wiarygodność. 

Wady faktoringu sprzedażowego

Wadami faktoringu z pewnością mogą być koszty, które wynoszą około od 0,5% do 2,5% w skali miesiąca. 

Możliwość finansowania tylko Klientów, którzy rozliczają się przelewami.

W przypadku faktoringu jawnego konieczność powiadomienia naszego kontrahenta. Niektórzy kontrahenci nie chcą wyrazić zgody na faktoring. 

Wymagany jest solidny kontrahent, który działa na rynku. Firmy faktoringowe nie finansują współpracy z nowo powstałymi firmami.  

Otrzymujemy część pieniędzy za naszą fakturę, w granicach 80-95% wartości faktury. 

 

NEWSLETTER

Chcesz być na bieżąco i otrzymać przydatne kalkulatory i poradniki? Subskrybuj nas, a nic Cię nie ominie!

 

Podsumowanie faktoringu sprzedażowego

Widać, że faktoring sprzedażowy posiada zalety i wady, jak każdy produkt. Ogromną zaletą faktoringu sprzedażowego jest otrzymanie od razu pieniędzy, a nie za 120 dni! W tym czasie możemy pozyskać nowych Klientów lub rozpocząć nowe zlecenia.

Należy jednak pamiętać, że wszystko ma swoją cenę! Średnia stawka na rynku wynosi 1,5% od faktury miesięcznie, czyli oznacza to, że po 120 dniach zapłacimy 6%. Trzeba to koniecznie wkalkulować w pierwotną wycenę usługi. Otrzymujemy pieniądze z faktoringu od razu do 24h, ale od razu otrzymujemy około 80% – 95% faktury – resztę po zapłacie faktury. Zazwyczaj też odpowiadamy za niewypłacalność faktury, ponieważ firmy faktoringowe nie chcą brać na siebie ryzyka, lub ubezpieczenie faktury jest nieopłacalne.

Podsumowując faktoring sprzedażowy jest bardzo przydatnym narzędziem, które może pozwolić na szybki rozwój firmy, o ile wiemy jak z niego korzystać! Przy wydawaniu decyzji przez firmę faktoringową większy wpływa ma nasz kontrahent, niż nasza firma.

Pozdrawiamy Cię i zapraszamy do kolejnego wpisu, który pojawi się w przyszyła niedzielę na Człowiek Konta Bank. Kancelaria Finansowa Marta Włodarczyk zaprasza osoby zainteresowany do współpracy w zakładce kontakt. A o tym, kim jesteśmy możesz przeczytać w zakładce o nas.

Blog kredytowy Człowiek Kontra Bank

OSTATNIE WPISY NA BLOGU

Komentarze

Dodaj komentarz